lakenote.tumblr.com recenzija – Dječaci: Firma [Croatia Records, 2015]

0

FIRMA01A

Jel? (feat. Papi Para)

Još jedan povremeno zabavan i blago kaotičan album.

Treći album Dječaka očekivani je stilski nered. Sa svojih 19 stvari (20 ako računamo izbačenu, ali na YouTubeu dostupnu “Plavušu”), Firma se više doima kao kompilacija različitih izvođača negoli ujednačeno ostvarenje nekog popularnog benda. Uvodna “Brutalna besa” zabavan je komad old school hip-hopa na tragu House of Pain, no već sljedeća “Shopping” je r&b parodija, i tako cijeli album skače od stila do stila, od teme do teme, od politike do lokalnih tračeva, od hvalisanja do storytellinga.

Kao i obično, hitovi poput “Bile starke” ili “Struja” slabiji su dijelovi, dok šou kradu apsurdističke upadice Vojka Vrućine i stalnih gostiju poputPapija i Batmana 300. Izbjegavajući bilo kakav oblik koherentnosti, Firmajoš jednom potvrđuje Dječake kao lukave hitmejkere koji neprekidno voze slalom između interne zajebancije i populizma. S druge strane, ta njihova vrsta samoproglašene „društvene onesviještenosti“ stvara jednu možda i nesvjesnu dozu realizma. S velikom količinom površnosti, konzumerizma, seksizma i općenito besciljnosti koja izvire iz ovih stihova, Dječaci zapravo ocrtavaju vjerodostojnu sliku pogubljene današnjice. Naravno, to ne znači da je svaka ideja automatski i uspješna ili smiješna. “Maslačak” je gotovo tragikomičan pokušaj balade na tragu prethodnog hita “Miris”, “Mlada časna” se ne miče dalje od dosjetke iz naslova, dok spomenuta nepotrebno kontroverzna “Plavuša” nespretno pokušava profitirati na aktualnom političkom trenutku.
Kad se sve zbroji, Dječaci su ponovo snimili jedan povremeno zabavan i prigodno rastrojen album čije mane govore daleko više o nama nego što bi itko želio.
“Puž priča na ekranu/ Dok baba plete žuti džemperić.”

UKRATKO: Daleko od stečaja.