hhunity.org recenzija “Kuja i Lasera” (2010)

15

Vojko the Heat ili ti Vojko Vrućina je napokon izbacio dugočekivani EP pod nazivom “Kuje I Laseri”. Na rimi glavom i bradom Vojko Vrućina, na beatu majstor iz Sinestet klike AC3PO. Dakle što reći o ovom albumu. Prvo i osnovno ovo je album koji zahtjeva više slušanja. Ako ga samo jednom poslušate i date ocijenu, ispadate površni. Ono što se na prvo slušanje može zaključiti jest to da su se i Aco i Vojko iživili svako na svom dijelu i napravili nešto potpuno novo na hrvatskoj glazbenoj sceni. No krenimo redom. Većina ljudi koja prati rad ovog splitskog MC-a, se kune životom da su to najbolje rime koje su ikad čuli, da je Vojko Einstein rime i svakakve neke epitete, no ja pitam te iste slušače ( ne opvrgavajući epitete) da mi kažu što su to točno čuli. Jer nisu čuli storytelling, nisu čuli gengsta sranje, a bogami nisu čuli ni RnB baladu.

Slažem se da je Vojko napredan MC, koji je i prije, ali posebno sada pokazao da brainstorming nije podloga za pjesmu, nego jest pjesma, samo ako se dobro srima. Nema poruka, nema jebanja Vlade, nema Gibonnijevskog prenemaganja i samo kritike, nema dvosmislenosti. Ima samo gomile izraza koje se sastavljaju u rime i stvaraju pjesmu. Iz tog razloga Vojko jest osvježenje i novi način hip hopa (post hop tragičar, kako naziva sebe i ostale Dječake). Ono što tu valja napomenuti jest i taj da Vojko ne pati od reprezenta bilo čega ili koga i nije Klikov pobjednik na freestylu. Ono što Vojko jest (pogotovo u pjesmama Robot i Šljiva) je bezobrazni, prljavi, sirovi ali i informirani jezik koji će sve reć u onom smislu kako je ćuo, bez dodavanja poruke i bez identifikacije i kojeg ljudi vole čut jer sami nisu u stanju to izreć i na takav način.

Po mom skromnom mišljenju ovo jest jedan korak naprijed u hrvatskom hip hop svijetu i mladi Vojko nije možda najbolji, ali se definitivno svsrtava među najinteresantnije naše MC-ie, koji stvarno potvrđuje da rap nema granica i da se s njim može svašta, dok nažalost nekim reperima to služi kao opravdanje za loš rad, što ovdje nikako nije slučaj. Kada govorimo o ovom albumu, nikao ne smijemo zaboraviti Acu Tripija, koji je još jednom isfurao svoj spacey stil u bitovima i opet pokazao srednji prst svim onim bitovima koji podilaze klubovima, komercijali i sličnim sranjima. Od Tripija nisam ni očekivao manje, tako da su hvalospjevi suvišni.

Sam album ima 7 stvari i tri gostovanja. Jedan je Magellano iz Sinesteta na pjesmi Verbalni ratnici, koji se odlično držao uz ljutog Vojka, drugi je Kid Rađa (MC mornar) kojeg svi pamte po sviranju trube, što je ovdje još jednom ponovio ali i nadogradio šljivom i nova nada domačeg repa ( i to ne na izgovor) Batman 3000, koji roka o gušterici i nadam se da će uskoro iskočiti na scenu i rokati još više.

U svakom slučaju, album nije na prodaju, ali ima na download, pa poslušajte ovo čudo od repa, vjerujem da ćete ostati u najmanju ruku iznaneđani. Ukoliko Vam se ne svidi, onda Vam se nije svidio, ali ionako autore ovog albuma ne zanimaju ni najmanje Vaši lajkovi i dislajkovi.

Na kraju još napominjem da nikakva zaštita neće spasiti Vaše uši, playere i um kad pustite ovaj album. Ostaje Vam samo da budete hrabri i preživite svih 7 stvari i onda kad dođete k sebi i pokušate prepričati drugima što ste čuli, što nije nimalo lako. Sretno sa slušanjem!

Aron Pecnik