soundguardian.com recenzija – “Kralj Ribara EP” (2007)

0

Dječaci – ‘Kralj ribara’ EP
Autor: Antonio Hadrović, Utorak, 20 Studeni 2007
Ocjena:

Dame i gospodo. Kmice originalne i lažne. Povijesni trenutak i mali korak za SoundGuardian, ali veliki za Cijenjenog čitatelja™ – recenzira se prvi exdended play. Format negdje između singla i albuma pogodan za krpanje rupa između dva izdanja. Zadnji relevantan EP bio je Nirvanin Hormoaning iz 1992. godine, a i taj je krpao rupu između Nevermind i Incesticide.

Ponosni roditelji i mladi debitant iz Splita, Dječaci, su trio pomaknutog flow-a koji neke zagrebačke kmice ne vole jer nije dosta gengsta ili možda koriste previše višesložnih riječi? Ova novinarska kmica ne zna odgovor, ali zna da je medijska ofenziva počela. Potpisali su za DOP records i izlaze iz podzemlja. Sve pjesme na EP-ju, dakle njih pet već je prije bilo dobavljivo na webu dok je naslovna stvari i prvi snigl o opijanju vikendom, a može i radnim danom sa pomalo iritantnim krajem gdje matrica ubrzava, a Dječaci se nešto deru. Inače, sa pjesmom se lako identificira svatko tko je ikada konzumirao alkoholi ili ocat na školskom igralištu gdje se mladež i po noći fizički razgibava. Pogotovo kada bježi od policije jer nema osobnu ili ima nešto što žulja u tenisici, a nije žulj ili kurje oko.

Druga stvar je više spoken word recitacija koja možda ne pumpa adrenalin ali vam ne trebaju lyrics da bi se razumjelo. Featuring radi Pačja kobasica – neka nepoznata underground kmica. Ili kmice.

Treća stvar je posebna. Posebna jer ju izvodi sada bivši Dječak imena Kid Rađa. Rađa je zamijenio nastupe u sumnjivim klubovima za edukaciju i jačanje svoje pozicije na turbulentnom tržištu rada ali kada je bacao versove zvučalo je upravo ovako kao zvuči Truba – iskreno i dimljeno. Postoji i Truba II, nastavak u kojem je punjenje vjerojatno drugačije i sa nešto kockica smole. Vrijeme je da netko ispjeva pjesmu o hašiš smotki, a ne samo o ovoj običnoj.

Svodničin` je jedna od prvih stvari koje su se mogle skinuti sa neta. Beat je neki gengsta američki i maznut od neke originalne kmice ali ne znam koje jer ne slušam tu transatlantsku kmica scenu. Možda Fat Joe? Propucaj me devet puta ako znam.

Peta pjesma je kruna i prva emo-hop pjesma u Hrvata. Tako se i zove – Umalo da nije napravljena još jedna pjesma koja se zove „Marina“. U tom klubu su još i Prljavo Kazalište koje se ne zna raspasti kada je vrijeme; Azra koja se raspala na vrijeme i Đorđe Balašević, stand up komičar sa bisevima duljine koncerta grupe tipa Tool. Iako pjesma ne nosi EP, zaslužuje spot i to u stilu filma Waking Life gdje Sinom, autor teksta, u kadru na versovima plače, a na refrenu rida kao pravi emo dječak crnih mat noktiju i nekih skejt tenisica na nogama. Djevojke vole kada dječaci plaču. Čak i bez razloga.

Posljednja stvar je intervju od dvadeset i pet minuta sa svakakvim pitanjima i odgovarajućim odgovorima.

Popis pjesama:

1. Kralj ribara