soundguardian.com recenzija – Kiša metaka – “Kiša metaka”

0

Prvi si put ove dvije riječi čuo na Krek kući, drugi si put za Kišu metaka čuo na Ciganu, a zatim su u kolovozu prošle godine bacilli Sarah Palin gdje Krešo Bengalka i Rađa repaju o malom poduzetništvu u Dalmaciji. Sada su objavili album o tim istim stvarima u dvanaest pjesama i u različitim mikrofonskim formacijama.

Kiša metaka su Kid Rađa, Vuk Oreb, Papi, Vojko i Krešo Bengalka, a kao gosti to su i General Two (kojemu je ovo drugo gostovanje na Dječačkom projektu), Batman 3000 te Tuta Kamon i njegova truba (prava) kao debitanti na Pazaru.

Od početka i sa sempliranom himnom u Konanu, pjesmi-manifestu s marševskim beatom, proglašava se najtvrđi album u tvom životu[1] što nužno ne mora biti istina. Tematski jest najsiroviji u ovoj 2013.-oj, ali ilirički je poprilično poliran iako se kroz svih dvanaest stvari provlači ista tema: Split u doba neoliberalanoga; grad ljudi koji su se snašli ne kroz školu nego kroz ulicu. Tko ti kriv kad si poslije mature otišao studirati zanimanje koje danas nitko ne treba?

Kiša metaka, je u principu, o tome. Plus par gangsterskih pretjerivanja do apsurda, naravno, jer ovo je rep album. Koliko Krankšvester repa o jebanju toliko i Kiša metaka repa o guranju te droge svakom tko u Gradu i okolicu ima nos i/ili pluća.
Stvar koja ispada iz okvira je Drei Milionen[2], suludi pidgin deutsch reprezent u formaciji Bengalka – Vojko – Rađa – Oreb. Pjesma daje dosta tvitabilnih linija ili materijala za majicu poput Vukove Split meine Junge, das Beton ist heiß. Model,sa Bengalkom i Rađom na refrenu, portret je suvremenog mladića opće prakse, a u Swaguši General Two izvan ritma opet izgovaraa one-linere izvan svake pameti. Sljedeća je Hayabusa gdje Krešo preko ubrzane matrice, koja vuče na Tron, nabraja vozni park na dva i na četiri kotača. Koncepcijski podsjeća na Liu Kang sa Drame, a na Narodnu s te iste ploče vuče Pazar gdje momci opisuju jedan dan na tržnici s refrenom – koračnicom. Voljeti će ju svi koji vole tamne trubače i sve verzije Kočani Orkestara.

Umjetnik erotike je prva Orebova samostalna pjesma Kuverte i u gangsterluk pretjerivanje donosi glatkoću Princeova kalibra dok se sama pjesma pretapa u Swag iznad svega što je splitski pokušaj repanja o toj, neopipljivoj, karakternoj osobini koju guraju Tyler, the Creator, A$AP Rocky i tumblr. Papi je ovdje dodao (još) par stihova za svoj nevidljivi kult ličnosti na internetima, Krešo se dotakne Rocky-ja, a Oreb Zvjezdanih staza i Povratka u budućnost. Mejaši pak nastavljaju po istoj tematskoj matrici kao i ostatak albuma plus nešto mržnje za ljude u klapama, a u Skidaj gaće misteriozni Batman 3000 opet ubacuje Hitlera kao u Gušterici na Kujama i laserima dok Vojko izvodi početak refrena a la Chromeo.
S druge strane, Komuna je pomalo a la Delinquent Habits, a završna Daj pare pokazuje kako Papi sa Imam pare u glavi i glavu na parama elegantno pozdravlja Snoop Lava u doba kada je ovaj bio Snoop Dogg.

Ako Kišu metaka usporediš sa Zlatnim žbicama, razlike se vide u produkciji jer se Žbice vode zvukom devedesetih dok Kiša metaka ide u novi milenij i klima novim licima u igri. Iako generalno tematski jednoličan, ovaj mp3 direktorij je dovoljno zabavan da se sluša u komadu što danas uopće nije mala stvar. Artwork je vizualno sinkroniziran sa stihovima iako bi bilo odlično da je proširen u normalni PDF s tekstovima i ostalim informacijama što uz album, čak i kada je besplatan, idu. Ako ikada itko izradi lanac s Kišom metaka kakva je na naslovnici onda ćemo imati prvi hrvatski autohtoni bling. Pošto ulazimo u Uniju za koji mjesec, ne možeš ne vidjeti business case, a za Kišu metaka također ima business case-a da spakiraju trenirke i ručnike te krenu na cestu.

Autor/ica: Antonio Hadrović
Ocjena: 8/10

[1] Svojstvo materijala da se protivi prodiranju stranog tijela (#nohomo) ili tvrdoća u normalnom se svijetu mjeri na par načina: ispitivanje odskokom po Shoreu, mjerenje utiskivanjem po Rockwellu, po Vickersu ili po Brinellu te ispitivanje tvrdoće zarezom po Frederichu Mohsu. Kišu metaka još nisu mjerili po niti jednoj od ovih metoda.
[2] Tri milijuna youtube klikova: impresivna brojka i Youtube bi te imao na platnoj listi ako si u Partnership programu, a za to trebaš sljedeće: više od 200 pretplatnika na kanalu i 50,000 pogleda. Naknade ovise o oglasima koji se vrte koji pak ovise o temi na kanalu. Obično to bude od 2 do 5 dolara po tisućici pregleda. Youtube slavni dobivaju oko 6 $ na tisuću pogleda, ali sve to nema veze jer Partnership još uvijek nije dobavljiv u Hrvatskoj. Ali hej, barem imamo PayPal. Srbija nema niti to : /. Hipotetski, da Trei Millionen ima tri milijuna pregleda Kiša metaka bi zaradila oko 15,000 dolara ili 88,782.10 kuna. Lovrinac, na dječačkom kanalu (od 5,534 pretplatnika dok se ovo piše) ima 2,754,194 pregleda. Ili 81,507 nesuđenih internet kuna.